Serviciul agricol
Obiectul activitatii compartimentului:
- Se ocupa de tinerea la zi a Registrelor Agricole si inscrierea datelor in acestea sub semnatura proprietarilor;
- Pregateste datele pentru inscrierea in centralizatorul agricol si intocmeste darile de seama statistice;
- Elibereaza certificate si adeverinte ce contin date din registrul agricol;
- Aduce la cunostinta secretarului orasului a tuturor greselilor de inscriere in Registrul Agricol pentru rectificarea de catre acesta a erorilor existente;
- Verifica existenta produselor in vederea eliberarii certificatelor de producator;
- Elibereaza certificatele de producator agricol;
- Efectueaza masuratori si schite in teren, impreuna cu referentul de cadastru la cererea cetatenilor;
- Primeste tabelele centralizatoare de la asociatiile agricole cu membrii asociatiei si contractele de arendare pe care le inscrie in Registrul Agricol.
Atributiile Registrului Agricol:
- redactarea raspunsurilor la cererile adresate Compartimentului Agricol;
- transcrierea si completarea pe anul in curs in noile registre agricole a pozitiilor din vechile registre reprezentând gospodariile populatiei detinatoare de terenuri agricole si animale;
- deschiderea de noi pozitii in registrul agricol la solicitarea proprietarilor de terenuri sau detinatori de animale;
- operarea modificarilor in Registrul Agricol ca urmare a vânzarilor-cumpararilor, mostenirii, donatii, schimbari ale categoriilor de folosinta a terenurilor;
- tine evidenta gospodariilor populatiei detinatoare de terenuri agricole si animale;
- inscrierea titlurilor de proprietate ca urmare a reconstituirii dreptului de proprietate in conformitate cu Legea Fondului Funciar si legea 10/2001;
- elibereaza adeverinte de proprietate cu situatia existenta in registrul agricol;
- intocmeste si elibereaza certificate de producator (pentru vânzari de produse agricole), potrivit evidentelor pe care le detin dupa o prealabila verificare in teren;
- intocmeste procesele verbale si vizeaza trimestrial certificatele de producator;
- verifica in teren reclamatiile si sesizarile privind registrul agricol;
- conduce evidenta asociatiilor agricole cu personalitate juridica,
- verificari in teren a veridicitatii datelor declarate in registru agricol;
- centralizeaza toate datele inscrise in registrul agricol;
- intocmirea proceselor-verbale de predare-primire pentru arhivarea documentelor din cadrul compartimentului;
- relatii cu publicul zilnic privind Registrul Agricol;
- actualizeaza zilnic baza de date privind evidentele de Registru Agricol;
- indeplinirea oricaror altor sarcini, care nu sunt cuprinse in fisa postului, in functie de solicitarile conducerii primariei sau ale sefului sau direct, participând si la rezolvarea unor cereri venite de la alte compartimente din cadrul institutiei privind sesizari, verificari, reclamatii, proiecte;